Jun 012010
 

Karen is een speciale gast op de speelplaats van Kate. Karen laat zien hoe Kate seksueel kan worden benaderd. De serie wordt vaak aangeprezen als sapfisch of lesbisch, maar lijkt toch vooral bedoeld om te laten zien hoe de toenadering van een begeerde vrouw in beeld kan worden gebracht zonder de mannelijke kijker voor het hoofd te stoten. Een man in beeld zou onvermijdelijk gevoelens oproepen van concurrentie en jaloezie. Deze gevoelens blijven achterwege door het beeld van twee met elkaar vrijende vrouwen. Het begeerde vrouwelijk object wordt hierdoor bovendien verdubbeld, de kijker kan zich verlustigen aan beide vrouwen. Het enige gevaar is dat de toeschouwer zich van het minnespel voelt uitgesloten. Dit wordt verhinderd door het voortdurend uitnodigend naar de camera kijken van de modellen. Ze kijken naar de onzichtbare regisseur van de beelden, zoals de man of vrouw zich onwillekeurig voelt die deze beelden bekijkt.

We zien Karen en Kate in weer een trapscène. Ze hebben beiden een geruit jurkje aan, met een wit biesje aan de bovenkant. Het rokgedeelte hebben ze omhoog getrokken, waardoor een wit broekje zichtbaar wordt. Ook hebben ze witte kousen aan, reikend tot halverwege de dijen, die samen met de blote armen het beeld geven van blank vlees dat appetijtelijk wordt getoond. Ze dragen zwarte schoenen met hoge hakken. Deze kleur komt weer terug in de donkerte van de ogen. Het blonde haar van beiden versterkt de blankheid van hun vlees, de rode lippen zien we terug in het rood van het ruitjesmotief van de jurkjes. De achtergrond is crème-kleurig, wat rust geeft aan het blonde van de haren en het blanke van de lichaamshuid. Een wit-zwarte en rood-blanke kleurencompositie. Kate en Karin zien er uit als twee schoolmeisjes op de drempel van het ontdekken van hun seksualiteit. Kate wil haar ontdekkingen graag met ons delen getuige de hand die zij, ons aankijkend, in haar witte broekje heeft gestoken. Zij zit met de benen wijd. Karen houdt haar benen meer gesloten, toch zijn de knieën niet over elkaar geslagen. Ze heeft haar ene been omhoog geheven tegen de trapleuning, zodat we de onderkant van de dijen duidelijk zien. De boodschap is dat beide meisjes in zijn voor seks. Deze boodschap wordt geëxpliciteerd in een afbeelding, waar Kate achterover leunt tussen de opengesperde dijen van haar speelkameraadje, die nu met haar handen de beide borsten van Kate omvat. De schouders van Kate zijn naakt, het halsbandje van haar jurk heeft ze afgedaan. Kate streelt de handen van Karen.

In een volgende serie zien we Karen zitten op een klassiek mahoniehouten bureau, de benen wijd met Kate tussen haar benen staand voor het bureau. Ze zijn nu gekleed in een wit verpleegsterspakje met witte kousen, witte schoenen, die alle het wit van de ogen doen oplichten. Kate houdt haar handen op de dijen van Karen en Karin trekt Kate bij haar borsten naar zich toe en drukt zich zelf tegen haar vriendin aan. Beide meisjes kijken niet naar elkaar maar naar de camera. Het lijkt alsof we ze betrappen, maar daarvoor zijn ze weer te ontspannen. We zitten misschien al wat langer in de kamer, wellicht op uitnodiging van beide meisjes die ons wat willen laten zien. Deze interpretatie van de beelden wordt bevestigd door het volgende beeld,  waar Kate haar vingers strijkend laat gaan langs de gleuf tussen Karens billen, die deze uitnodigend naar achteren steekt, in bukkende houding met één been half liggend op het bureau. Kate kijkt weer nadrukkelijk in de camera of naar de onzichtbare toeschouwer in de kamer. Karen heeft in vervoering de ogen neergeslagen.

Er worden meerdere pakjes geshowd. Jurkjes met grote visgraten, die nauwelijks nog een bedekking zijn voor het lichaam. Kate is in wit, Karen in rood; de verschillen tussen beiden worden geaccentueerd. Daarna weer de overeenkomsten in zwart leer. Karen heel bloot in een zwartleren bh en string die met elkaar verbonden zijn door leren banden die zich over haar buik spannen. Kate heeft een leren rokje en lijfje, dat aan de voorkant met veters over de borsten is dichtgestrikt. Karen trekt aan deze veters, Kate helpt haar door met de handen de zijkant van het lijfje naar beneden te trekken en begeleidt deze handeling met haar blik. Die is gevestigd op een punt tussen haar borsten. Karen kijkt met troebele blik in de camera, het lijkt of ze wil zeggen dat ze bezig is een grens te overschrijden en dat ook heel nadrukkelijk wil doen. Ook Kate is content met het spel. Als Karen het leren rokje van Kate naar beneden trekt, kijkt Kate lachend in de camera. In de volgende afbeelding zijn de borsten van Kate ontbloot en drukt Karen met één hand bij de tepels beide borsten tegen elkaar. Karen is de dominante partij, ze kijkt onverschrokken de camera in; een uitdrukking van ‘doe mij dit maar na’. Kate laat het gebeuren, ze trekt haar schouders op en laat de armen passief naar beneden hangen met beide duimen in de band van het rokje. Dan volgt het afscheid. Beide dames keren ons hun rug toe, elkaar met één hand stevig bij de billen houdend. Ze lopen weg uit het beeld en kijken nog even achterom om er zeker van te zijn dat wij hen met de blik volgen.

Wáár ze naar toe gaan wordt duidelijk in een laatste serie waar Kate nu het initiatief neemt en Karen geboeid het seksuele spel van Kate ondergaat. Kate is geheel naakt en Karin heeft een zwartleren halsband en polsbanden die ter hoogte van de borsten via een ketting met elkaar zijn verbonden. De handen heeft zij hierdoor hoog geheven, een teken van overgave. Kate drukt zelfverzekerd haar blote borsten tegen die van Karen, die half ontbloot zijn onder een roze visgraat hesje dat met lange mouwen een visuele verbinding maakt tussen hals- en polsband. De mond van Kate komt dichtbij die van Karen, ze kust haar bijna. Karen kijkt afwachtend, maar gespannen toe wat er gebeuren gaat. De beide meisjes kijken niet langer in de camera, ze zijn te druk bezig met elkaar. In de volgende afbeelding drukt Kate Karen’s gezicht tussen haar borsten. De beide handen van Karen zijn nog steeds geboeid omhoog geheven. Onder de druk van de hand van Kate die Karen bij het achterhoofd heeft vastgepakt, helt Karen enigszins voorover. Ze is uit evenwicht gebracht en moet steun zoeken bij de borsten van Kate. Kate zorgt goed voor Karen. Heel voorzichtig neemt ze de tepel van Karen tussen de tanden en trekt er lichtjes aan. De mond van Karen opent zich van genot. Dan ligt Karen op haar rug, met Kate boven op zich en likt nu op haar beurt in vervoering de tepel van Kate die nog net in beeld is te zien. We zien beiden nu van achteren. We kijken naar de billen van Kate die haar kut tegen de buik van Karen aanwrijft. Karen ligt met de benen wijd met ook haar kut duidelijk in beeld. Twee kutten die liggen te wachten op verdere actie.

 


 Leave a Reply

(vereist)

(vereist)