Feb 112012
 

 

Zet een rechtsliberaal kabinet aan de knoppen en het eerste waar men naar zoekt is welke resten van de verzorgingsstaat nog verder afgebroken kunnen worden. Zo heeft de regering in 2002 de verantwoordelijkheid voor treinen en die voor rails bij twee gescheiden organisaties ondergebracht, zodat meerdere spoorwegmaatschappijen van de rails gebruik kunnen maken. Marktwerking heet zoiets.

Een trein staat stil voor een rood sein; de wissel is bevroren. Machinist Storm neemt contact op met de centrale: “Zal ik even met de brander de zaak ontdooien?” “Ho Storm, jij mag helemaal niet meer aan de rails zitten, ik zal het management van NS en Prorail bij elkaar roepen om dit probleem op te lossen.”

Het management, een half uur later bijeen: “Hebben we hier niet een protocol voor? Juffrouw Jannie, kunt u het protocol voor bevroren wissels te voorschijn toveren? Eens kijken, stap 1 van het protocol zegt…”  Weer een uur later bij stap 23 is het management er uit: Prorail moet een onderaannemer benaderen. Die stuurt vervolgens zijn monteur op weg om de wissel met een brander te ontdooien.

Wie van de afgelopen week gestrande reizigers beseft, dat zijn stem in 2002 op VVD, CDA of LPF deze waanzin veroorzaakt heeft?

 Leave a Reply

(vereist)

(vereist)