Dec 082010
 

Seks op internet heeft een slechte naam en heet verslavend  en van slechte kwaliteit te zijn. Net als ieder ander genotmiddel is internetseks inderdaad potentieel verslavend en moet er prudent mee worden omgegaan. Naast slechte porno, is er echter zeker goede porno op internet te vinden, zoals in dit feuilleton wordt aangegeven. Seks op internet verdient een bredere discussie en waardering dan de vooroordelen die in de media hoogtij vieren.

Sandee Westgate

Het beeldverhaal van Sandee Westgate op het Pornstar Book is dat van het sprookje van Roodkapje en de wolf.

 

‘Oh, Sandee, wat heb je grote borsten’.

‘Dat, lieve kind, is om beter te voelen.’

‘Sandee, je trekt ineens je jurkje uit?’.

‘Dat is om mijn lichaam te laten zien.’

‘Sandee, waarom speel je met je borsten?’

‘Dat is omdat ik dat lekker vind.’

‘Sandee, waarom kijk je zo smachtend.’

‘Dat, lieve kind, is omdat ik verlangen voel.’

‘Sandee, waarom gaan je lippen van elkaar?’

‘Dat is omdat ik open sta.’

‘Sandee, waarom kom je nu in close-up?’

‘Dat is om dichtbij jou te zijn.’

Een goed model weerspiegelt de ambivalentie van de toeschouwer om wel/niet te kijken, wel/niet opgewonden te raken, al dan niet toe te geven aan verlangen. Het eerste contact tussen model en toeschouwer gaat via de ogen. De ogen van het model moet een spanning creëren, een juiste dosering tussen afstand en nabijheid. Gay Talese laat Hugh Hefner op deze wijze naar modellen kijken en daarin de inspiratie vinden voor het creëren van het virtuele sekspaleis dat Playboy zou worden, met Hefner als sultan heersend over een harem waarvan de gewone man alleen maar kan dromen.

Turend door het vergrootglas concentreerde hij zich op Dianes opgeheven kin, haar sensuele lippen, en haar grote bruine ogen die hem aankeken met een zowel uitnodigende als afhoudende uitdrukking. Dit intrigeerde hem, de manier waarop ze direct naar hem keek en zich toch afgezonderd hield van de reactie die ze opriep.[i]

Sinds internet kan ook de gewone man zich sultan wanen en droommodellen genietend binnen gezichtsbereik brengen om ze daarna met één druk op de knop weer probleemloos af te voeren. Sandee neemt in mijn harem een bijzondere plaats in vanwege de perfecte ambivalentie tussen een koele blik en hete lichaamstaal waarmee zij haar begeerten prijs geeft. In eerste instantie creëert haar blik afstand: ‘Wie ben jij?’, lijkt zij te vragen, ‘Wie ben jij om naar mij te kijken?’, ‘Wie ben jij dat ik zo maar zonder meer mijn lichaam aan jou zou laten zien?. Maar ja: ‘Ik ben geil, geil, geil’, zeggen de lippen van Sandee’s mond met een naar binnen gerichte krullende beweging die alles bij de toeschouwer in stelling brengt om in te gaan op de totaal-uitnodiging van haar lichaam en naar tekenen te zoeken die de attractie van dit eerste erotische contact bevestigen. Die tekenen zijn er in overvloed. Sandee heft haar armen op, de borsten strekken zich strak over de tepels, Sandee wrijft in vervoering het reeds uitgetrokken slipje tussen haar andere sappige lippen, de kutlippen, en als ze uiteindelijk met gespreide benen haar hele kut laat zien breekt op haar gezicht een triomfantelijke lach door die haar lichaam laat stralen zoals de zon een zomers landschap in gouden gloed kan zetten.

Nina Mercedez

En dan nu het fruit onder de porno-actrices. Niemand die zich voller, sappiger presenteert dan Nina Mercedez. Nina is voorgerecht, hoofdgerecht en toetje tegelijk. Haar in prachtige bh’s naar voren gestoken meloenen doen je watertanden. De directe wijze waarop zij mannen neemt en hun pikken verschalkt doen je verlangen zelf zo door haar te worden geconsumeerd en als zij loom op de bank ligt uitgestrekt denken wij weemoedig aan de opwindende momenten die wij met haar hebben mogen doorbrengen. Boven alles is Nina fris, ze kijkt je met stralende blik en glanzende, glossy lippen uitnodigend aan, in trance van haar eigen seksueel verlangen dat zich in een slangenbeweging door haar lichaam krult. Ze likt een roze vibrator, zuigt aan haar vingers, duwt haar broekje naar beneden, knielt voor ons neer om het volle zicht te geven op haar beide prachtjuwelen en ligt dan al met opgeheven kont op de grond. En als ze ons neemt, vertrekt ons gezicht zich in vervoering, maar Nina kijkt met ontspannen blik stralend in de camera als zegt ze: kijk hoe ik genot kan geven, maar vooral ook hoe ik zelf geniet en mij voedt met jouw verlangen.

Jenna Jameson

Jenna is de Queen of Porn, met afstand de beroemdste en rijkste van de besproken pornostars, die ook bekendheid heeft verkregen buiten de pornowereld met grootste wapenfeit het verkrijgen in 2006 van een wassen beeld van Madame Tussaud in haar geboorteplaats Las Vegas. Met Jenna is het altijd feest, feestjes met verkleedpartijtjes als kinderen kunnen laten zien in de huiselijke sfeer, hartveroverend en ongedwongen, Jenna likt de kutjes van haar medespelers met de overgave waarmee een kind aan een ijslolly likt, haar borsten bollen boven een college outfit als ballen waar iedere jongen mee wilt spelen, haar haren zijn kinderlijk versierd met bloemen, strikken of ook met sterrenglitter als ze als engel met grote witte vleugels sexy uit de hemel daalt. Op het feestje is Jenna het uitverkoren snoepje, de oester die in een stoel, op een bank, bed of ergens in de open lucht klaar ligt om geopend en geconsumeerd te worden. Een all american party als ze op de witte lakens zit van een bed en kamer versierd met de stars and stripes van de Amerikaanse vlag, de hoed van mister Jack op het kussen, het rode bhtje met sterren opengemaakt, haar ene hand in het blauwe broekje met sterren gestoken en de andere hand door het blonde haar strijkend. Dan de achterkant, het hoofd ver in de nek gegooid, het haar lang vallend over de rug, bijna tot aan de beide hartjes en tekst Heartbreaker op de bovenkant van haar rechterbil en het blauwe broekje naar beneden trekkend net tegen de onderkant van de billen. Als we Jenna bellen om haar te feliciteren met dit feestje laat ze de rode plastic hoorn genietend over haar lichaam gaan en we voelen de zachte borsten tegen de gladde hoorn, ze laat de telefoon verder naar beneden dwalen tegen haar kut en dan valt ze achterover op het bed en kijkt genietend als afscheid eerst recht in de camera en dan gooit ze nogmaals in vervoering haar hoofd in de nek met lustvol uitgestoken tong, die ons ontnuchterend vertelt dat dit een beeld is en altijd beeld zal blijven, een fata morgana.

Maar het beeld gaat gelukkig verder, er is zelfs geen einde aan. Op een glazen plaat zien we haar op de buik liggen zowaar in dubbelbeeld, van boven het smalle jongenskontje en zeer lange, slanke vrouwenbenen en van onderen de door haar vingers beroerde in het spiegelbeeld enigszins wazige kut – of zijn het onze ogen die we niet scherp kunnen krijgen door het verlangen zelf de hoofdrol op te eisen in dit beeld van seksueel verlangen? Met de artiesten achternaam Jameson van een whiskeymerk en de tattootekst Heartbreaker, weet iedere man dat met Jenna niet te spotten valt. Take it or leave it, is de boodschap die iedere fotosessie uitstraalt en vooral: weet wat je mist als je Miss Jenna in de kou laat staan en een blauwtje laat lopen. Jenna is een wereld in zichzelf, uitnodigend en tegelijk ongenaakbaar, een stralende ster aan het pornofirmament, baken voor de dappere dolenden op die diepe, woelige oceaan van seks, seks, seks.

Besluit

Hiermee zijn we aan het einde gekomen van onze korte rondgang door internetland en dient de vraag te worden beantwoord wat dit allemaal heeft opgeleverd. In ieder geval het nodige lees- en kijkgenot, naar ik hoop. Kwaliteit kan internetseks naar mijn mening niet worden ontzegd. Er is zelfs kwaliteit in overvloed, wat van vroegere gebedsprentjes waarmee we pornografische afbeeldingen hebben vergeleken zeker niet altijd kan worden gezegd. Net als gebedsprentjes voor de religie, hebben pornografische afbeeldingen voor de seks de functie om het geloof daarin te verkondigen en te versterken. Kan seks dan echt vergeleken worden met religie, neemt internetseks in deze geseculariseerde tijd dan helemaal de functie over van de kerken als plaats voor verkondiging van religie? Zijn wij met huid en haar overgeleverd aan internet, zoals we vroeger aan de kerk waren overgeleverd? Het antwoord is ja en neen. Ja, in zoverre seks en religie ons van buitenaf via uitgekiende machtsstrategieën worden opgedrongen. Neen, vanuit de innerlijke beleving van zowel religie als seks. De mystici leerden ons een innerlijke religie die vaak op gespannen voet stond met de Kerk. Innerlijke seks leren we niet van internet, maar van spirituele stromingen als bij voorbeeld de Tantra. Internetseks als genotmiddel heeft zijn mogelijkheden en beperkingen en kan in spiritueel opzicht misschien nog het beste worden vergeleken met alcoholische dranken. Net als alcohol kan internetseks een roes opwekken, die in de kiem een spirituele dimensie heeft. Niet voor niets worden alcoholische dranken spiritualiën genoemd. Om deze kiem uit te werken tot een volwaardige spiritualiteit is meer nodig dan simpel drinken en internet kijken, hoeveel genot dit drinken en kijken ook kunnen geven. Het einde van dit verhaal over internetseks is dus het begin van een ander verhaal over spirituele seks, dat in een nieuw boek Verhalen van genot zal worden uitgewerkt.

Noten


[i] G. Talese, Gij zult niet begeren, 1982, p. 27.

 Leave a Reply

(vereist)

(vereist)